lørdag 3. april 2010

påske pavlova

skulle tro jeg var syk.. eller.. jeg er jo syk, men skulle tro jeg hadde feber eller noe, for jeg har faktisk bakt kake idag også, og jeg baker aldri kake. trodde først den ble mislykket, men den var visst ikke det alikevel, var bare litt klissete under fordi jeg ikke hadde smurt bakepapiret. hvordan skulle jeg vite at man måtte smøre bakepapiret når man lager marengsbunn? jeg har vel aldri laget marengsbunn før.. jeg lager tross alt sjokoladelangpannekake, og det er det.

ble litt imponert over meg selv at jeg klarte å skille eggeplomme og eggehvite på alle 5 eggene uten å klusje det til. vanligvis har jeg iallefall ett egg det går galt med.

hokus


pokus


filiokus


pavlova pyntet med mye gult, i anledning påsken.
den ble faktisk så god at jeg fikk ordre om å lage en ny til imorgen. er fri for physalis, men tror nok vi skal klare oss uten de, altså.



forresten, så har litt påskeregn, sol og mildvær gjort at takraset har kommet ned fra garasjen. vi var nesten innesperret da vi våknet igår. og en annen ting været har bidratt til: mer vannlekkasje. var bare så det skvulpet under golvbelegget på soverommet igår.. så nå er en stor del av belegget fjernet, og vi har fått tørket opp. er foreløpig ikke kommet mer vann inn, så vi får bare følge med.. kan trygt si jeg gleder meg til sol og sommer.

2 kommentarer:

  1. -Flink du e! Kake to daga på rad, gitt :-)

    SvarSlett
  2. mucho agua!
    å man vil jo helst ikkje ha d på soveromme.

    SvarSlett